neděle 15. března 2009

Po rybnících v okolí

Dnes jsem se rozhodl prozkoumat rybníky v okolí Kadaně, kam bych se mohl občas vypravit na ryby i na kterých jsem kdysi chytal a už jsem tu doiho nebyl. Nejdřív jsme se strejdou zajeli ke kadaňskému vodojemu. Na tenhe rybník jsem chodil skoro celé své dětství. Naučil jsem se tu chytat "na těžko". Ještě dnes si pamatuji, jak jsem sem chodil v létě hned po východu slunce, kdy ještě všude ležel opar a tráva byla mokrá. Dnes je rybník více zarostlý rákosím kolem břehu, ale jinak je to pořd stejné místo. Na zkoušku jsem tu nahodil a ryby tu stále jsou. Musím se sem brzy vydat a opět si tu zachytat. Druhým místem dnešního průzkumu byl rybníček nedaleko "Píglhofu" (z německého Piegelhof, jak se vesnice dříve nazývala). Tady jsem byl v dětství nejčastěji a vlastně jsem se tu naučil všechno, co je v rybaření třeba. Krom toho jsem se tu naučil i skákat šipku a pořádně plavat. Dnes je to zarostlá tůňka a vůbec nevím, jestli tam ještě nějaké ryby jsou. Příjezdová cesta už se taky nedá skoro zvládnout ničím jiným, než teréním autem. Třetím a posledním místem se stal rybník, který leží u areálu Keramostu u elektrárny Prunéřov I. Tady jsem nikdy nebyl, ale strejda sem prý před 20-30 lety jezdil na ryby. Přístup je sem opravdu špatný. Chvilku jsme se prodírali keři, potom jsme poskakovali po zaplavené louce a nakonec jsme museli podlézt plot (tedy natažená ocelová lanka), který obíhá rybník. Ten se zřejmě stal majetkem Keramostu a asi se sem už nesmí. Je to škoda, protože je to opravdu pěkný rybníček.
Rybník pod vodojemem ze satelitu

Rybník pod vodojemem

Rybník u "Píglhofu" ze satelitu

Fotka ze začátku loňského léta. Nic se tu ale nezměnilo, jen není na stromech listí:)

Rybník u Keramostu

V rybníce u Keramostu je spousta pahýlů a dřeva pod vodou, ale ryby tu musí být také.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home